sunnuntai 18. marraskuuta 2012

Stressi

Eräässä aikaisemmassa kirjoituksessa kirjoitin stressistä. Siitä kun tuntuu jäävänsä kahden seinän väliin, kello lyö kolme kertaa nopeammin kuin tavallisesti ja ajatukset pyörivät vain tekemättömissä asioissa kaiken kivan sijaan.

Noh, mitä jos ei ole stressiä? Siinä käy niin, että eräänä päivänä huomaat, että seuraavana päivänä olisi tentti, johon et ole lukenut, koska et ole stressannut.

Stressi ajaa eteenpäin. Sen avulla pääsee hyviin suorituksiin ja saa asioita aikaiseksi. Ilman stressiä asioiden hoitaminen jää helposti viime tinkaan. Aina ei siis tarvitse olla ihan järjetön stressi päällä saadakseen jotain aikaiseksi. Jo pieni stressi ajaa eteenpäin, mutta sitä tilaa ei välttämättä luokittele stressiksi. Sen ei aina tarvitse tuntua tappavalta.

Sitten kun sen stressin tason saisi vielä pidettyä järkevänä. Milloin vähän korkeammalla, milloin vähän matalammalla.

1 kommentti:

  1. Komppaan Johannaa! Stressi valmistaa suoritukseen ja ilman sitä ei lopputulos olisi yhtä hyvä!

    VastaaPoista